Ferramp.cat
Marc Llacuna, artista i enquadernador de la ciutat de Mataró.
Briefing
Desenvolupar el branding d'en Marc Llacuna Muyor.
Vol fer separar l'estudi en dues branques; la part artística de la d'enquadernació.
Logotip
Un dia que vaig fer una visita al local de creació de l'artista, sobre d'una taula, hi havia una peça de fusta amb forma de segell, i com sóc una persona molt curiosa, vaig preguntar de què es tractava.
En Marc va agafar la peça, va obrir un pot de pintura, i volca una petita quantitat de pigment sobre una superfície de metacrilat, agafa un corró i comença a estendre la pintura, després agafa la peça de fusta, la gira i comença a pintar amb corró la superfície de goma, per posteriorment agafar un paper en blanc i segellar-ho.
Gaudeixo de la màgia del moment, i és quan em diu l'artista:
- Aquí tens la meva firma, la que faig servir per a segellar les sèries de quadres.
Aleshores el meu cap fa un clic, i l'hi contesto:
- Marc, ja ho tinc.
- El què tens?, contesta en Marc sorprès.
I l'hi responc:
- Davant teu tens el logotip.
En Marc es queda mirant el paper... Mentres jo l'hi dic et vectoritzo el segell i en parlem.
Tenint en compte que volia fer dues distincions dins l'estudi, la part d'artista de part d'enquadernació, vaig fer la proposta que el mateix segell tingués dues versions. La vermella amb què es destaca la feina d'artista, i el negre per a l'enquadernació.
Així doncs el logo és la insígnia de la firma original de l'artista. En el món de l'art la firma és molt important.
Gala va ser qui va dir a Dalí, que firmes tots els seus quadres, per fer-los pujar el valor i vendre.
Tarjeta
La firma de l'artista és la protagonista de la targeta, la informació que l'acompanya passa a segon pla.
31 DE JULIOL DE 2014